Vláda připravuje antibyrokratický balíček. Podnikatelům a občanům by měl ulevit od zbytečné administrativní zátěže. A jaké novinky se na nás vlastně chystají?
- Vypuštění povinnosti písemného rozvrhu čerpání dovolené ze Zákoníku práce.
- Snížení administrativní zátěže při hlášení o ukončení neschopenky.
- Zrušení vstupních lékařských prohlídek u prací zařazených v kategorii první dle rizika ohrožení zdraví.
- Zúžení nadbytečného rozsahu povinně revidovaných elektrických spotřebičů.
- Možnost vést účetnictví a podávat daňové přiznání v cizí měně.
- Zavedení hranice obratu, do které by malé neziskové subjekty neměly povinnost vést účetnictví.
- Zatím není jasné, kdy a zda vůbec všechny tyto novinky vstoupí v platnost. Legislativní řešení by ale mělo být připraveno již do konce tohoto roku. O všem vás budeme samozřejmě pravidelně informovat!