Rekonstrukce pronajatých prostor

  • Rekonstrukce pronajatých prostor

    Příspěvek od uživatele Veronika dne 15. 1. 2024 v 21:27

    Dobrý den,

    mám otázku ohledně odepisování rekonstrukce pronajatých prostor. V loňském roce jsme si jako právnická osoba pronajali komerční prostor, kde jsme na základě písemného souhlasu pronajímatele provedli rekonstrukci většího rozsahu (2550000,-). Jedná se tedy o technické zhodnocení budovy, které si můžeme na základě ustanovení v nájemní smlouvě odepisovat.

    Můj dotaz se týká především účtování tohoto případu. Dosud jsem se s tím v praxi nesetkala, proto prosím o jeho kontrolu.

    Je zaúčtování na účtech 029 – jiný dlouhodobý hmotný majetek a k němu související oprávky 089 a odpisy 551 správný? K tomuto jsem zvolila účetní skupinu 3. – tedy dobu odepisování na 10 let.

    Děkuji za odpověď.

    V.

    Jana odpověděl/a před 2 měsíce, 3 týdny 2 Členové · 3 Odpovědi
  • 3 Odpovědi
  • blank

    Jana

    Člen
    26. 1. 2024 v 10:08

    Dobry den, uctovani za me ok, odpis ucetni na tolik let, kolik predpokladate, ale danovy bohuzel podle me musi byt 30/50 let – podle toho, na cem to technicke zhodnoceni delate, do stejne skupiny jako stavba/jednotka, kde zhodnocujete, se radi i technicke zhodnoceni.

    Otazka, o co presne jde, jestli alespon cast musi byt technicke zhodnoceni, nebo by slo dat jako movity majetek (po ukonceni najmu muzu odsrouobovat a odnest si jinam). To by vychazelo vyrazne lepe

  • blank

    Veronika

    Člen
    29. 1. 2024 v 17:21

    Dobrý den,

    přesně se jedná o rekonstrukci stomatologické praxe. V nákupním centru, které vlastní obchodní družstvo jsme si pronajali prostor na deset let s tím, že zde vybudujeme stomatologickou ordinaci. Ač bych ráda z ceny vyvodila nějaký movitý majetek, uvedená cena je jen za rekonstrukci ordinace, která vlastně byla na klíč a jednalo se pouze o stavební úpravy. Odmontovat bychom dokázali pravděpodobně pouze světla a vypínače..